Elektroniska fakturor är billigare, enklare och säkrare än pappersfakturor, kräver mindre manuell hantering och är ett miljövänligare alternativ. Vänligen observera att PDF-fakturor eller inskannade pappersfakturor inte är en elektronisk faktura.
Fakturan ska vara ställd till rätt bolag med korrekt adress, och innehålla leverantörens namn och adress, plusgiro/bankgiro, fakturanummer, fakturadatum och totalbelopp. Innehav av F-skatt och organisationsnummer ska framgå på fakturan.
På fakturan ska också finnas referenser till:
Referensuppgifterna får du av den som beställer varan eller tjänsten.
Organisations- och GLN–nummer till de två bolag vi driver vår verksamhet i:
Företagsnamn | Organisationsnummer | GLN |
Innovatum AB | 556546-2008 | 7365565462001 |
Innovatum Progress AB | 556887-6592 | 7365568876591 |
Fakturaadress för samtliga bolag är Box 902, 461 29 Trollhättan
Vi tar emot e-fakturor via vår VAN-tjänst hos InExchange AB, som har ett samtrafiksavtal med de flesta VAN operatörerna. För leverantörer som endast skickar ett fåtal fakturor eller inte kan skicka från sitt ekonomisystem finns en webbaserad gratistjänst hos InExchange AB.